Novinky
PRÁZDNINOVÉ PROGRAMY PRO VEŘEJNOST
V červenci i v srpnu jsou hvězdárna a planetárium otevřeny pro veřejnost každou středu, čtvrtek, pátek a sobotu a také v pondělí 12. srpna, kdy se uskuteční pozorování meteorického roje Perseid. V digitálním planetáriu jsme pro Vás připravili prázdninové programy, které můžete navštívit a to každou středu s pořadem Kosmické srážky, v pátek s pořadem Zemětřesení a v sobotu s pořadem Sen o létání. Pro mladší jedince jsou připraveny pořady ve čtvrtek s astronomickou pohádkou Polaris a každou sobotu s astronomickou pohádkou Robinsonka. V uvedené dny Vás také zveme na pozorování noční oblohy, které se koná na hvězdárně. Za příznivého počasí budeme dalekohledy pozorovat například Jupiter a Saturn. V sobotu se můžete přijít podívat dalekohledy i na Slunce. Více informací naleznete v aktuálním programu.
MAXIMUM METEORICKÉHO ROJE PERSEID
Zveme Vás na pozorování meteorického roje Perseid, které se uskuteční v pondělí 12. srpna od 21:00. Ačkoli již víme, že Perseidy nejsou žádnými padajícími hvězdami, toto úchvatné nebeské představení, vrcholící na naší obloze každým rokem okolo 12. srpna, jistě stojí za vidění. Ve skutečnosti se jedná o ledoprachové částice o velikosti zrnka písku, které za sebou na své pouti Sluneční soustavou zanechala sublimující kometa 109P Swift-Tuttle. Zánik těchto drobných tělísek v zemské atmosféře pak pozorujeme jako meteorický roj, zdánlivě vylétající ze souhvězdí Persea. Letošnímu pozorování Perseid bohužel příliš nebude přát Měsíc – v té době bude totiž těsně před úplňkem. Po úvodu v digitálním planetáriu bude následovat pozorování na terase hvězdárny. Více informací naleznete v aktuálním programu.
50. VÝROČÍ PŘISTÁNÍ ČLOVĚKA NA MĚSÍCI
Zveme Vás na výstavu 50. výročí přistání člověka na Měsíci. Prohlédnout si můžete dobové materiály této historické události a modely, například raketu Saturn V. Výstava je přístupná v rámci programů probíhajících v prostoru digitálního planetária.